Ana Sayfa Kalemimden Animeler Kitaplar Mangalar Filmler Diziler Mimler

6 Haziran 2016 Pazartesi

Manga: Servamp & Handa-kun

Sıkı bir manga okuyucusu değilimdir, en azından "aa yeni seri" diyerek Geranomi nidalarıyla seri, seri koşturmam, normalde sevdiğim sayılı Mangaka'nın yapımı hariç, animesini beğendiğim yapımlarınkileri okurum.  Fakat bu yıl hiç olmadığım kadar kendimi mangalara kaptırdım. Geçenlerde iki günde Berserk'e başlayıp, günceli yakalamam şöyle bir yana dursun (şaka gibi geliyor hâlâ iki günde Berserk'in günceline gelmem. Yalnız seriyi Claymore gibi sona sakladığıma da sevindim. Zira bayağı bir hoşuma gitti, elbet bunun hakkında daha sonra çene çalmayı hedefliyorum.) ilk defa sevdiğim bir Mangaka yahut "bu anime nasıl bitecek" düşüncesi mangalarla harici haşir neşir oluyorum. Buralarda olamadığım zamanlar kurs ve dersler harici bolcana kitap ve mangalarla haşir neşir olmuştum. Gelelim Servamp'a.

Servamp:
Mangaka: Strike Tanaka



Doğrusu bu mangaya başlarken, yolda kedi gördüğü an durup fotoğrafını çeken, alerjisi olduğu için tüm gün yolda hapşırarak gideceğini bildiği halde yine de kediyi sevmekten geri durmayan birisi olduğumdan "kedi var" diyerek başlamış ve Mahiru gibi tepki vermiştim. Tepki demişken; elbet oraya da geleceğim ama daha fazla konu dışına çıkıp gevezelik yapmak istemiyorum. Yalnız baştan söyleyeyim, spoilerdan köşe bucak kaçınmak istesem bile spoiler vermiş olabilirim, ona göre okuyunuz.

Mahiru
Bir şeyleri basit tutmayı severim ve karmaşık şeylerden nefret ederim.
-Mahiru Shirota.


Olayımız lise öğrencisi olan Mahiru'nın yolda yavru bir kedi bulması ve bir gün eve geldiğinde televizyonun karşısına kurulmuş bir yabancıyla karşılaşmasıyla başlar. Mahiru sıradan bir hayatı olan, karmaşık hadiselerden hoşlanmayan birisi olduğundan karşılaştığı hadise karşısında afallayıp, sinirlenerek yabancıyı evinden çıkarmaya çalışır. Bunun sonucu gelişen bir takım hadiselerle, aslında başından karşısında olan kişinin eve alıp "Kuro" adını verdiği kedi olduğunu fark eder.




Kuro'nun kedi forumu.
Kuro: (Sleepy Ash / Sloth) Tembelliğin Günahı. Yedi ölümcül günahı taşıyan vampirlerden birisidir. Mahiru'nun eve getirmesiyle yolları kesişir. Kuro, Mahiru'nun aksine uyuşuk, ve daha rahat birisidir, bu sebeple aslında bir vampir olduğu, ona insan formundayken adıyla hitap etmemesini söylemesiyle Mahiru'nun ismini bilmediğini ve Kuro dediğini demesiyle aralarında geçici bir sözleşme oluşur. Sözleşmenin kalıcı olması için, bir insanın kanını vampire vermesi, bunun üzerine vampirin de kanını aldığı kişinin buyruklarını yerine getirdiğini buna "Servant Vampire (Servamp) Hizmetkar Vampir denildiğini açıklar.

Kuro ile Mahiru'nun tartışması.
Birinci Bölümden Bir Kare.
Seri boyunca en çok hoşuma giden karakterlerden bir diğeri de; (Lust) Şehvet günahının efendisi, Misono Alicein oldu. Şimdi şehvet deyince akıllara uçuk bir karakter gelmesin, aksine Misono'nun uzaktan yakından alakası yok. Misono ham bir karaktere sahiptir, bu sebeple çabuk yorulduğundan seri boyunca neredeyse sandalye ile görürüz.

Açıkçası bu karakteri görünce keşke sandalyem denildiğinde sağdan, soldan çıkan bir sandalyem olsaydı kafasını yaşamadım değil. Zira genel anlamda çok çabuk yorulan bir insan olduğumdan metrobüslerde ayakta kaldığım vakit direk olarak bulduğum boşluğa ateş başında kamp yaparcasına kurulurum. 

Animesi bu Haziran çıkacak olan manga komedi, aksiyon, shoujo, vampirler ve doğaüstü türünü barındırmaktadır.

Dördüncü Bölümden Bir Kare.
Mahiru ile Misono.



Handa-kun:
Mangaka: Satsuki Yoshino

Yine bir yaz animesi:  8 Temmuz'da animesi yayınlanacak olan takip ettiğim mangalardan bir diğeri de Handa-kun. Eveeet! Kendisi Barakamon'da ki Kaligrafi ustamız, Handa Sensei'miz. Barakamon hem sevdiğim bir seri olduğundan hem de Handa'yı kişilik açısından kendimle benzeştirdiğimden Handa-kun'un animeye uyarlanacağını öğrendiğimde ziyadesiyle mutlu olmuştum. Tabii Handa'nın lise yıllarındaki halinin benimle alakası olmadığını da gördüm seri boyunca.  (Riv şimdiden gün saymaya başlar)  Seriden söz edecek olursak Handa-kun;  Lise ikinci sınıf öğrencisi Sei Handa'nın yaşamını konu alacak.

Handa biraz panik atak, telaşlı ve çevresine ördüğü duvardan ötürü çoğu şeyi yanlış anlayan birisidir. Öyle ki, kendisine ilgi duyan birinin birinin yazdığı aşk mektubunu tehdit olarak bile görebildiğinden, çevresinde ona hayranlık duyan insanların aslında bir garezi olduğunu dahi düşünür.


Handa'nın lise yıllarını kendi Çeviri edit falan fişman şahsıma aittir. 

Manga ile alakası dipnot: Dikkati için misafir yorumcuya teşekkürlerimi sunarım.

48 yorum:

  1. mangalar çok güzel oluyorlar. Ben okumuyorum manga o ayrı. Anime de takip etmiyorum. En son totoroyu izledim:) güzel anlatmışsın rivcim . bu anime oğlanlar çok yakışıklı oluyorlar ama ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha orası hakikat. elimde olsa woody allen'in kahirenin mor gülü yada, a-ha'nın take on me adlı parçasında ki gibi sayfaların arasına yolculuk yapacağım.

      Sil
  2. ya ben de ne zamandır okumuyorum manga. sen böyle anlatınca okuyasım geldi servantı.ayrıca çok tatlı duruyor çizimleri de :'))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yaz animesi de çıkacakmış. biraz da onu bekliyorum d.gray-man ile birlikte. ^^
      umarım beğenirsin rin-san.

      Sil
  3. bende manga okuyan biri değilim ama çizimler falan çok hoş duruyor:) okuyasım geldi teşekkürler paylaşım için..
    blog keşif etkinliğinden geliyorum, blogunuzu gfcde takibe aldım, bende beklerim. sevgilerle!:)
    http://meleksalman.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette. takibe aldım bile. vede hoş geldin melek. ^^
      arada bir değişiklik iyi oluyor aslında, farklı türden eserlerle haşir neşir olmak.

      Sil
  4. Manga okumayı Death Note'la sevdim, hatta geçen hafta bitirdim -hala yorumlayamadım çünkü kitaplarım İstanbul'da, fotoğraflarını çekemiyorum :(- Ancak mangaları internetten okumak istemiyorum, hepsinin kitaplarını almak da öğrenci bütçeme zarar :D Çelişki durumu :D Ama sen böyle paylaşınca hemen okumak istiyorum. :D -sakin olmalıyım- :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o durum bayağı kötü ya. ben de elimin altında olduğu vakit daha hoşuma gidiyor. sayfaları çevirmekten, yada dilediğim an raftan alıp okumaktan daha büyük keyif alıyorum. lakin yen press ve diğer yabancı yayın evlerinin kitapları türkçeye çevrilmiş serilere nazaran biraz tuzlu olduğundan türkçe seriden üç tanesi yabancılardan bir taneye eş değer oluyor. yalnız mangalara başladığını öğrendiğimde sevindim salıncak. ^^ gerçi her tür kitabı az çok okuyan birisin, bundan blogunu ilk keşfettiğim an bir aralar manga yorumun da var mı diye göz attığım olmuştu.

      Sil
  5. arada sırada manga okuyorum, daha çok nişanlım hastasıdır mangaları hiç kaçırmaz. ilk okuduğum zamanı hatırlıyorum, tersten okumam gerektiğini bilmiyordum ve anlamamıştım hiç bir şey hala gülerim aklıma geldikçe :D :D bu manganın da konusu güzelmiş bir göz atacağım =) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama ne hoş bir anıya yer edinmiş. :D
      ben de ne ara manga okusam babam "ne çabuk bitiriyorsun şu kitabı, daha yeni aldın son sayfaya gelmişsin" der. ve bu muhabbbet "bu kitap tersten okunuyor" dememe rağmen her seferinde tekerrür eder.

      Sil
  6. Sıkı bir tartışma yaşanmış kediyle Riv :D
    Malum manga filan pek bana yakın olan terimler değil ama konusu ilginçmiş ve komik gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o tartışmada kediye sonsuz hak veriyorum dağınık. :D
      uyku gibisi yok. :D vallahi uyuyan güzel masalında da öyle olayın sonun hoş olduğuna inanamıyorum. bence kızcağız, ne diye uyandırıyorsun diye atar yapmıştır. aslında mangalar oldukça geniş konu babından. kitap gibi, fantastik, polisiye, romantizm. ondan muhakkak bir gün bence sana da cazip gelebilen bir seri çıkar dağınık. ^^

      Sil
  7. Ne olacak bu alerji? Kedilere yaklaşma, miteleri düşün Riv! =)))
    Aahha “bir şeyleri basit severim ve karmaşık şeylerden nefret ederim”, aynı ben yaa ben... basit, sade, net, düz mantık =)))
    Eee Kuro vampir, diğeri şehvet günahının efendisi hiç manga okumadım ama şu an olsa okuyamama direncimi kırabilirdi.
    Handa’nın evhamı, telaşı aman aman... Animelere başlatıracaksın bana =)))
    Ne güzel anlattın Riv! Heyecanlandım, meraklandım yahu!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi sevgim ile arama duvar örüyor o mitler...
      vede ne hoş demişsin kore'm. "basit, sade, net, düz" diye. kesinlikle.
      her şey kolay olduğunda, insanın kafası da gönlü de rahat oluyor hayatta. ^^
      bir ara başlarsın ki belki. hımm... :)) sen neticede kore dizilerine başlatmıştın beni.
      dizi deyince, yeniden ufak bir yaz listesi hazırlamam gerek benim de.

      Sil
    2. Hazırlarız Sana riv, musait olunca kapımı çal yeter ��

      Sil
  8. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim, bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de hoş geldin yeliz.
      takibe aldım. :)

      Sil
  9. Çizimler çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni de bir mangada en çok etkileyen unsurdan birisidir çizimler. zira kitaptan farklı olarak görsellikte olduğundan ister istemez insanın ilgisini çekiyor. elbette kurgunun da etkisi olmuyor değil, zira okuduğum kimi mangaları tek kurgusu içime sinmedi diye yarıda bıraktığım olmuştu.

      Sil
  10. River seni mimledim :)
    Gözümüzü korkutan kitaplar yazisini okumalisin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni gördüm şu yazını, (ramazan'ın etkisinden gece baykuşu olup çıktım resmen) ama bir sevinç nidasına büründüm. teşekkür ederim ki esra. en kısa zamanda yapacağım. :)
      bir de kitap mimi olunca ayrıyetten sevindim.

      Sil
  11. Riiiv! NAsılsınnnn? Panelde baya bir süredir görmedim seni hatta "Acaba abone değil miyim?" diye düşündüm. Meğer baya seyreltmişsin yazmayı. Buralarda tek başıma gevezelik yapamıyorum :)) yardım lazım:))
    Yazıya gelirsek: Şimdiye dek hiç manga okumadım adresini verirsen servamp ı okuyarak bir ilke imza atmış olurum. Şimdiden teşekkürler. Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu yazıları günler, haftalar sonra görünce içimde bir pişmanlık oluyor. tek bu nedenle yorum kutusunu onaylı yapmayı düşünmüştüm, şu aralar fazla bakamadığımı bildiğim için. ama öte yandan onaylı yorum faslını da kendim sevmiyorum, diğer türlüsü daha iyi geliyor. nitekim, insan düşündüğünü anında yazabiliyor. içinden geçeni dile getirebiliyor. elbet, onda da aynısı var. fakat onay kısmı hoşuma gitmiyor işte. bu kez de geç yanıt verince üzerinden hayli bir zaman geçtiğinden zamanında cevap verememenin pişmanılığını yaşıyorum. bu arada elbette gönderirim, ne denli artık senin buralara ara vereceğini, sınava odaklanacağını öğrensem de. insanın kafasını rahatlatıp bir şeylerle ilgilenmesi güzel. yahut ben bu düşüncedeyim. biraz tekerür eder gibi olacağım ama dilerim bu yıl senin için güzel geçer talha, sen nasıl tek benim blogumda veya kendi blogunda yazdıklarınla değil. genel olarak herkese yazdıklarınla insanlara gülücükler saçıyorsan, senin içinde hayat bol gülücüklü olur. ^^

      Sil
    2. Onay olayı hakkında aynı düşünüyorum. Gecikmeye de çok üzülme hepimiz biliyoruz yoğun olduğunu. Yarınlara bakalım efenim :))
      Bissürü Gülücüklü Kal. ..

      Sil
    3. senin bu yarınlar lafına bayılıyorum talha, insana mutluluk aşılıyor. ^^
      teşekkür ederim gönülden.

      Sil
  12. Riv nerelerdesin? Yaz tatili geldi ama sen gelmedin. Umarım iyisindir. Bloguna dönmeni dört gözle bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o anı doğrusu ben de can atıyorum şule. ancak fırsat bulabildikçe girebiliyordum ki, tek bunun için plan çizelgesi dahi yapmaya başladım. artık ne denli yürür, emin değilim. diğer bir yandan, ailecek tatilde sürükleniyordum.

      Sil
    2. iyi bari. Kötü bir şey olmasın da tatilden sonra gelirsin. Tatilinin tadını çıkar canım :-)

      Sil
    3. güzel dileklerin için teşekkür ederim Şule. :)
      her zaman mutluluk veriyorsun.

      Sil
  13. ben de hiç okumuyorum manga ne güzel anlatmışsıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim mavi, güzel yapımlar var oldukça.
      bir ara liste hazırlarım hatta. ^^

      Sil
  14. iyi misin seeen yaaa nerdesiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iskeçe'ye gitmiştik ailecek deep. güzel yer, bir ara tavsiye derim. ama tatil sonu pek sevimsiz geçti malum olaylardan mütevellit. zaten oradayken, televizyon aracılığıyla filan takip edebilmiştik.

      Sil
    2. iskeçe tamam aldım listeye. duymadım görmedimdi :)

      Sil
    3. yunanistan'da minnoş bir yer deep. gümülcine gibi batı trakya tarafında kalıyor. ^^

      Sil
    4. ayyyy yoksaaaa siz macıır mısınııız :)

      Sil
    5. ah, yok kiii. dedem ve babannemler yunanis'tandan göçmüşler zamanında. :))

      Sil
  15. Yorum attım sanıyordum ama yorumlar kısmında göremedim.Gitmemiş sanırım.Nolur nolmaz diye bir daha yazayım :D Servamp'ın türkçe çevirisi var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef yok. ben de mangayı ingilizce çeviri olarak bir tumblr grubu üzerinden takip ediyorum. fakat dilersen onun linkini atarım. ^^

      Sil
    2. İngilizce 9.bölümden sonrası varsa olur :D 9 a kadar okumuştum zaten mangafox'dan :)

      Sil
    3. http://lichtjekyll.tumblr.com/servampscanlations
      lichtjekyll.tumblr
      6. cilde kadar (28. bölüm) mevcut.
      her cildin altında mangayı rar olarak sunmuşlar, oradan indirip okuyabilirsin.

      http://kamiyatsurugi.tumblr.com/manga
      kamiyatsurugi.tumblr
      burada ise 11. cilde kadar (52. bölüm)
      fakat burada 37. bölümden sonrası olan çeviriyi yazı olarak sunmuşlar.

      ben de mangayı kissmanga'dan 9. bölüme kadar okuyabilmiştim. baktım anime devam ediyor, adamlar 9 bölümlük mangadan seri yapmazlar herhalde diye bir araştıramayım dedim. tumblr'da online olarak çevirenler varmış. yukarıya linkleriyle verdim. ama, bazen benim blogda linkler ne hikmetse görünmüyor. ondan tumblr adreslerinin isimlerini de yazdım. oradan bakabilirsin. :)

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. Çok teşekkürler :D

      Sil
    6. rica ederim. yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. ^^
      keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  16. kardeş yazı çok güzel olmuş ama üstünden bi edit geçsen daha güzel olur
    miharu >mahiru olacak biraz da imla sıkıntılı
    takıntılı olduğum için okurken gözüme çarpıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düzeltme için asıl ben teşekkür ederim. şu vakte kadar dikkat etmemişim. kimi anlar bakan körlüğümün kurbanı olup çıkıyor.

      Sil
  17. Servamp mangasının çevrisi var mı varsa url atar mısınız

    YanıtlaSil
  18. Bende bu mangayı almak istiyorum ama servamp adında managayı bulamadım nasıl bulabileceğim konusunda yardımcı olur musun?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım : Merve Canbaz