Ana Sayfa Kalemimden Animeler Kitaplar Mangalar Filmler Diziler Mimler

22 Aralık 2016 Perşembe

Mim // Anime: Geriye bakış 2016

Saat beş
ve boş sokaklarda yürüyorum
gece benim arkadaşım
sempatiyi onun içinde buluyorum
bana günü veriyor
umudu veriyor
ve birazcık da rüyayı

'Saat beşi göstermeye başlamıştı. Bir denizi andırırcasına tekdüzide rengine bürünürken gece, kıyıya vuran debdebeli dalgaların altında gömülürcesine çekildi kozasına tükenen hazanı semâya bahşeden güneşle sükunet.' Diye düşündü şaşkınca klavyesine gömülen kız.

Keşke kelimelere yazdığım kadar hoş olsaydı sabah saatleri. Oysa dizilerin barındırdığı o debdebeli tonlara bürünmüş gök kubbe uzak bir limandan göz kırpıyormuşçasına bakıyor bana. Anlayacağınız, pekte düşlerime konuk olmuş bir güne merhaba diyememiş olsam da, itiraf etmem  güneşin mesaisine başladığı zaman dilimini hoşuma gidiyor. Zihnimin bir ucunda yer alan Superman'in evrenindeki Clark Kent'in pek özendiğim Yalnızlık Kalesine kavuşmuşum hissine bürünüyorum. Bu bir yana, geçenlerde Rin-chan blogunda güzel bir mim paylaşmıştı, kendi yazısını okurken diğer yandan benim için geçen 2016'yı ve "neden olmasın ki" diyerek yapmaya karar verdim. Öncelikle mimi herkese pasladığından kendisine teşekkür ediyorum, çünkü bu tarz değerlendirme yönelik yazıları her daim sevmişimdir. Genelde az çok mim yaptığım vakitler okuyan bilir, en alt kısma mimlediğim kişileri not ederdim, fakat Rin-chan bu denli cömert davranıp herkesi mimlemişken benim kısıtlamam hoş olmayacağından, okuyan her arkadaşım mimlendi bilsin. 



Geriye şöyle bir baktığımda 2016 benim için fazla hoş anımsayacağım hadiselere ev sahipliği yapmadı, öyle ki cadı misali süpürgeyle kovalamayı bile düşündüğümü söyleyebilirim. Elbette bunun ülkece yaşadığımız tatsız hadiselerle de ilgisi yok değil, onun haricindeyse, annemin depresyonu, yaşadığım bir takım sağlık sorunları ile, buraya zamanında yazmaya el vermediğim, öyle ki çevremde ki çoğu arkadaşıma dahi söylemekten çekindiğim ki; bu çekincem açıkçası insanların verdiği 'ah canım', 'iyi misin' gibisinden olan bir alttan alma, acınaklılık ötürüydü. Doğrusu bu tarz hadiselere katlanan biri değilim, zaten canım sıkılmış birine anlatayım üzerimden gitsin sonra 'ee sonra' desin farklı bir konu açsın isterken, o kişinin hüzünle yaklaşması hepten ruhumu daraltır. Neyse ki, ailemizde babamla kafalarımız uyuştuğundan, çevremizdeki akrabalarımız, aile dostlarımızın 'amanın' tepkisi altındaki telaşa 'geçti gitti yahu, olacak şeymiş olmuş' deyip babamın rahat tavrı sağolsun, öyle böyle atlatmıştık. Bunu neden şimdi diyorum? Sanırım, eskiye nazaran çekinmediğimden, ve hatta o zaman birine söylesem burada bile gelebileceğini düşünüp içimi kemiren o 'ah canım' tepkisinin artık olmayışından. Olmasın da, geçmiş gitmiş millet, takılmayın yani. İyiyiz. Her neyse, tek ehliyet kursuna aracın bir kısmının hurda olup tamirata gitmesinden geç girmiş olsam da, kazandım! Evet, ehliyetimi sonunda aldım! Sanki bunu söylemiş gibi hissediyorum, zihnimi derin düşünceler rafına inzivaya çekmek istesem de, bir müddet ara verip yapmayacağım.  

Tabii bu yılın güzel tarafları da oldu benim için, pek fazla sevinç nidasına girmesem de kardeşimin nişanı, gittiğim resim kursunda yaptığım tuhaf çalışmanın sergiye konması. (Kusura bakma Halit abi, seni iyi çizemedim. Bir kez daha affola!) Merve'nin yaptığı hoş sürprizŞule'den gelenler, bir vakitler hafta sonları yeşil çayımın eşliğinde okuduğum Shuu-san'ın wattpad'de ki öyküleri. Hatta gerçekten çok küçük ve önemsiz gözükebilir lâkin beşinci sınıftan beri saçımı kısacık kestirmek isteyip çevremdekilerin olumsuz görüşlerinden yapamadığımdan Miya-san'ın desteklemesiyle üzerimde ki tereddüdün kalkarak kendimi kuaförde bulmam, dream'in başlattığı hikâye etkinliği ve daha isimlerini sığdıramayıp yorum üzerinden dahi olsa beni mutlu eden arkadaşlar; bu sene iyikilerim arasına girdi. Buna rağmen koca bir sene blogumda 23 küsür yazı yazmam da üzücü. Kesinlikle 2016'yı süpürge ile kovalayacağım.

Şimdi gelelim neler okumuşum, neler seyretmişim, bu yıl neleri geride bırakmışım...
24 Kitap, 52 manga okumuşum. Bu sayının tam tersi olmasını arzu ederdim. Okuduğum mangalarında yüzde otuzunun anime uyarlaması olduğu göz önüne alırsam, hayli üzücü benim için. Film ve animasyondan da pek farklılık yok; 38 adet film izlerken sadece 7 animasyon seyretmişim.


İzlenilen Anime (119) & Dizi (9 sanırım)
Challenge döneminde ki Riv'in hâli.
Maşallah Riv, anime de aşmışsın demeyin zaten bölümleri yirmişer dakikalık, hem myanimelist üzerinden yapılan challenge'lar sağolsun onların da etkisi oldu. Açıkçası ilk defa bir challenge'a katılmıştım, üstesinden gelemeyeceğimi sansam da başardım! Katıldığım challenge 100 anime'ydi. Öyle ki otobüste giderken, hatta arkadaşlarla kafede otururken dahi telefondan takip eder olmuştum. Tek takip etsem bir yana, bir de bir şeyler seyrederken karaktere tezahürat yapıp, yorumda bulunan biriyimdir. Şu sinemada olmasını istemeyeceğiniz insanlardan. Benim 100(+19) listem de bu yıl beğendiğim serilerden bahsedecek olursam, izlediklerim sadece bu yılın animeleri değildi elbet, aralarında daha evvelleri seyretmek istediğim klasik yapımlarda mevcuttu fakat madem bu yılın yazısını yazıyorum, ben de bu yıl çıkan serilerden beğendiklerim onluyu ufak, ufak not edeyim dedim. (Ufak, ufak diyorum millet, zira yazının şuan bile benim çenebazlığımdan uzadığını hissediyorum.) 

DRIFTERS
Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Tarihi, Samuray, Fantastik, Seinen
Bölüm Sayısı: 12
Hellsing'in yaratıcısı Kouta Hirano'nun elinden çıkan seri Manga'da uyarlama. Doğrusu Hellsing'den katçana daha çok beğendim. Seride karakterlerin tarihte yer alan kişilerin olması da ayrı bir heyecan kattığını düşünüyorum. Bunun yanı sıra elflerin, cücelerin ve ejderhaların olduğu fantastik bir dünya da kurgunun işlenmesi de benim gibi Orta Dünya seven birisi için sevindirici oldu. 
Konusuna gelirsek; Toyohisa Shimatsu'nun Sekigahara savaşı sırasında yaralanmasıyla birlikte kendisini bir an da kapılarla dolu bir alanda bulmasıyla başlıyor. Etrafı kapılarla kuşatılı bu alanda, ofis çalışanına benzer Murasaki adında gözlüklü bir beyimiz bulunuyor ve bu bey efendimiz milleti bu kapılı alana bir anda çağırıp, çağırdığı kişileri seçtiği kapılardan birine başka bir zamana gönderiyor. Toyohisa'nın gittiği dünya Orta Dünya. Burada kendisi gibi buraya sürüklenmiş Oda Nabunaga, Yoichi Suketaka Nasu gibi başka zaman dilimlerinden gelmiş kişilerin de olduklarını öğreniyor. Ve aynı şekilde insanların Elflerin, Cücelerin ve daha nice ırkın üzerinde himayelerini kullanıp onları kullandıklarını öğreniyorlar. Bizim üçlü bu düzensizliğe karşı çıkıp Elf'lerden başlayarak bu hakimiyeti sonlandırıyorlar. Ama; diğer tarafta tıpkı gözlüklü Murasaki beyimizin açtığı kapılar gibi bir de gücün karanlık tarafı olarak adlandıracağımız Sonlar bulunuyor. Easy'nin seçtiği Sonlar (Jeanne d'Arc, Toshizou Hijikata vs.) Kara Kral olarak anılan gizemli bir adamın liderliği eşliğinde sadece fantastik ırkaların yaşayacağı bir yer kurmayı hedeflerler. 

MOB PSYCHO 100
Tür: Aksiyon, Komedi, Doğaüstü, Hayattan Kesintiler
Bölüm Sayısı: 12
Konu: Hayatta iki tür insan vardır, normaller vede psişikler. Psişikler sahip oldukları
photoshopla resimdeki ruhu rötuş yapan Reigen-Sensei
sen nasıl unutulursun?
güçlerle, doğaüstü olayların üstesinden gelip normal insanların göremeyecekleri ruhani varlıkları sezebilirler ve; ne vardır ki Akataka Reigen onlardan biri değildir. O, güçleri olmasa da kendisini psişik olarak ilan eden birisi olmakla birlikte bu öyküde ki ana karakterimiz değildir. Peki neden Reigen'den bahsettim? Oraya geleceğim. Seri Mob adındaki oldukça güçlü (fiziksel değil) liseye giden sosyal açıdan yetersiz, ortamı (durumu) okumakta zorlanan bir psişiği konu alır. Mob'un yolu bir şekil Reigen ile kesişmesiyle onun çırağı olarak işlerine yardım eder, hatta yer, yer Reingen'in işlerini bile yaptığını söyleyebiliriz. Fakat Mob'un şimdilik tek amacı vardır o da hoşlandığı kızın kalbini kazanabilmek için...  kas yapmaktır. Elbette kurgu Mob ve kas faslından ibaret değil. Yaz serileri açısından en beğendiklerimden birisi de Mob Pyscho 100'dü. Mob'un tepkileri, Reigen'in kurnazlıkları derken olayın giderek olayın psişiklerin kurduğu gizli örgütlere gelmesi şahsen aksiyona bal çaldı. 

OCCULTIC; NINE
Tür: Bilim kurgu, Doğaüstü
Bölüm Sayısı: 12
Bir blogger olarakta bu animeye ayrı bir ilgi duydum doğrusu, ha bir de Steins Gate'in de etkisi var! Fakat konuyu hiç bulandırmayacağım.
Kurgu: 17 yaşında ki Yuta Gamon "Choujou Kagaku Kirikiri Basara" adında paranormal bilimsel araştırmalara farklı bir bakış açısıyla yaklaşan ve blog ve haber sitelerinde ki hadiseleri derleyen bir bloggerdır. Yeni haberler ve araştırmalar üzerine eski psişik araştırmalar üyesi bir profesör olan Hashigami'yi ziyaret edip cesediyle karşılaşmasıyla, cinayet davasının içine karışarak telaş yapar ve daima yanında taşıdığı radyodan gelen sesin talimatları sayesinde olaydan kurtulur. Cinayet hadisesiyle başlayan olayların daha sonra gelişerek karşımıza Nikola Tesla'nın araştırmalarıyla, Steis Gate'de olduğu gibi zaman yolculuğu ile çıkıyor. Occultic Nine bu olguyu Gate serisinden daha farklı bir alandan alarak, ruh ile gerçekleştirmiş. 


BUNGOU STRAY DOGS
Tür: Aksiyon, Komedi, Seinen, Gizem, Doğaüstü
Bölüm Sayısı: 12 (ilk sezon) | 12 (ikinci sezon)
Sezon Sayısı: 2
Atsushi Nakajima yetimhaneden atılmış kimsesiz birisidir. Açlıktan kendinden geçip bayılacağı zaman, nehirde tepetaklak vaziyette akıntıya kapılmış genç bir adam görüp kurtarmasıyla, kendini çeşitli yeteneklere sahip insanların bulunduğu bir dedektiflik bürosunda bulur. Dahası kendisi de bir yeteneğe sahiptir, hem de hayatı üzerine ödül konulmuş bir yeteneğe. Öykü; Atsushi'nin Dazai'nin hayatını kurtarması ve bir şekilde dedektiflik bürosuna katılmasıyla başlar. İlk sezon Dedektiflik Bürosu ile Liman Mafyası (siz gücün karanlık tarafıda diyebilirsiniz) arasında ki çekişme hakkında olurken, ikinci sezonda da ortaya çıkacak olan Loca (kurguda ki başka bir örgüt) zemin hazırlar. Serinin ikinci sezonu ise, başları Dazai ile Liman Mafyasının geçmişine ayna tutup ilk sezon yanıtlanmayan sorulara yanıt verirken, ilk sezonun sonlarında ortaya çıkan Loca ve diğer örgütlerin gayelerini konu alır.

Bungou Stray Dogs, bu sene içerisinde sevdiğim yapımlardan başka bir tanesiydi. Karakterlerin eğlenceli oluşu, diğer yandan da konun ciddiyetle ele alınması aksiyon kısmından tatmin ediciydi. Bu arada; seri de Japon edebiyatında önemli yere sahip olan Edogawa Rampo, Doppo Kunikida, Kenji Miyazawa gibi pek çok yazar ve şairin de karakter olarak hayat bulmuştur. Bu yönden animenin ardından kendimi Japon edebiyatına vermiştim. Benim açımdan oldukça keyifliydi. ^^

NANBAKA
Tür: Komedi, Aksiyon, Drama
Bölüm Sayısı: 13 (ilk sezon) | 12 (ikinci sezon)
Sezon Sayısı: 2
Henüz taze, taze dün bitirdim seriyi, (artık dünden kalana ne denli taze denirse) 4 Ocak 2017'de ikinci sezon haberinin olacağını myanimelist'de görür görmez de listemde olmazsa, olmaz dedim. Nanbaka genel olarak eğlendiğim bir seri olsa da, aksiyon sahneleri ve karakterlerin arka hikayeleriyle de her bölümünün benim için dolu geçtiğini söyleyebilirim. (Bu sene hevesle başlayıp, hüsranla seyrederek hâlâ "zamanımı geri istiyorum" dediğim Bloodivores ile Big Order'ı düşününce) Konu olarak gelmiş geçmiş en iyi hapishanelerden biri olup kaçılması imkansız olarak adlandırılan Nanbaka hapishanesiyle, hapishanenin ününe rağmen tüm transfer oldukları hapislerden kaçmayı başarmış 13. koğuşun dört kafadarı etrafında olay dönse de, ardından mahkumlara yapılan deneyler bizim dörtlünün geçmişleriyle konu derinleşmektedir.

Düşündüm de, listeyi ona tamamlasam okuyanın gözlerine yazık olacak, her ne denli bıktırmamak için kısacık yazmaya çalışsam dahi... Zira diğer yazmayı planladığım seriler, (JoJo no Kimyou na Bouken, Natsume, D. Gray Man Hallow, Trickster vs.) haklarında oldukça fazla çene çalıp kısaca es geçmek istemeyeceklerim olduğundan büyük ihtimal okuyan sıkılırdı. Hatta şimdi bile sıkılmış olabilir ya. O vakit, bu yıl keyif aldığım mini bir anime tadında olan müzik videosu 'Shelter' ile Riv hanımın mürekkebi burada sonlansın.



Gifler tumblrdan alıntıdır.

22 yorum:

  1. anime konusunda aşmışsın kendini,
    yeni yıl daha güzel olur umarım senin için <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim mavi'm. ♡
      Güzel dileklerin senin için de geçerli olsun.
      Gelecek yıl o sayıyı kitap açısından yapmayı düşünüyorum (umarım). Gönül isterdi ki, bu sene de kitaplar için olsun. Fakat çıkan sonucu görücü biraz düş kırıklığına uğradım. ^^

      Sil
  2. Gece; günü, umudu ve rüyayı..
    Hoş, çok hoş.
    Kitapları artırmak lazım ben de aynı durumdayım. Ama iyi film izlemişsin :) Ben sinema dışında zor izliyorum film :)
    2017 güzel olsun inşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle güzel şeyler sunuyor gece. Kasvetli diye bakmamak gerek. ^^
      Deep ile Zülal'in yazıları sağolsun film açısından. Yeni bir şeyler gördükçe listeye ekleyip, her hafta sonu film kuşağı yapmaya çalışmıştım. Umarım seneye sen de umduğun kitap hedefine ulaşırsın Şenay, açıkçası tek kitap açısından değil, düşleyip, olmasını arzu ettiklerini bulursun 2017'de. :)

      Sil
  3. Riv,
    Burada ki animelerin konusu çok güzel 😊
    Film sayin da iyi 😊
    2017'de daha güzel olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, dilerim 2017 senin açından da güzel anılar getirir. Geçen sene bol, bol shoujo tarzı animeler refançtaydı. Bu yıl aksiyon türünün önde olması beni memnun etti. Yoksa o challenge'ı yapabileceğimi sanmıyordum, aşırı seçici birisi olduğumdan Yağmur. ^^

      Sil
  4. Anime severlerin hepsi cok asiri izliyorlar animeleri sanirim :) ben bi turlu sevemedim. :/ Umarim 2017 cok daha istedigin gibi bir yil olur. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk meselesi elbet, benim kardeşim de seyretmez mesela. Hatta beraber birşeyler seyretmeyi çok isterim onunla, bu sebeple romantizm türevi sevdiğinden ben sevmesem bile "gel bak, sen bunu seversin" diye beğenebileceğini düşündüğüm yapımları açmışımdır. Yine de işe yaramadığından sonunda pes etmişimdir. İçten sözlerin için teşekkür ederim Lila'm. Sen de güzel dileklerinin karşılığını bulursun umarım. :3

      Sil
  5. 2016 çoğumuz için eksik bir yıldı galiba... Umarım önümüzdeki yıl dha güzel olur ve hedeflerimize ulaşabiliriz :') Bu arada sana ulaşabileceğim bir mail adresi veya sosyal medya var mı River? Hangouts'dan yazdım ama oraya pek bakmıyorsun sanıyorum ;-;

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, fazla baktığım söylenemez, gördüüğümde de geç yanıt veriyorum ki, bunun için gerçekten oldukça mahcup hissediyorum. Bunun için gerçekten affola, görseydim direk dönüş yapardım. :3 Um ben sana hangoutan göndersem uygun olur mu Atlantis'lim. Buraya yazmayı pek uygun görmüyorum zira. ^^'
      İçten dileklerin için gönülden teşekkür ederim, bunu duymaya gerçekten ihtiyacım vardı. Söylediğin gibi bu sene çoğu kişi için pek hoş anımsanmayacak hadiselerle geçti. Dilerim gelecek seneyi tam tersi geçiririz. :)

      Sil
  6. 2016 biran önce bitsin pekte güzel bir yıl değildi benim için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyduğuma üzüldüm Kübra. :/
      İnşallah gelecek yıl seni mutlu edecek olaylarla karşılaşırsın.
      Bu sene sanırım kimse için iyi değildi.

      Sil
  7. Bu yıl iyi geldi, ikinci yarısı tam süpürgelik gerçekten Riv!
    Umrarım bu sene gönlüne göre olur hatta seni şaşırtacak kadar güzel, keyifli her seyden önemlisi sağlıklısından olur!!!
    Öpüyorum çok çok =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni burada görmek ne kadar mutluluk verici Kore'm!
      Bir an kendimi bloggerda gerçekten aktif olduğum zamanlarda gibi hissettim. ^^
      Klavyenden bal damlamış resmen, güzel gönlünden geçenlere sağlık. Teşekkür ederim. :3
      Umarım hepimiz için olur.

      Sil
  8. Ben de daha fazla manga okuyabilmeyi isterdim Riv, ama hepsini almaya kalksam... :D
    Bu yılın senin için daha güzel geçmesini dilerim ve daha çok bizimle ol, olur mu? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu ettin beni, sağolasın. Dilerim hep birlikte burada oluruz, çünkü bloga bir ara mecburi ara verip dönüş yapınca kimi takip ettiğim arkadaşların artık bloglarına bakmadığını, hatta bazılarının kapattığını görünce üzülmüştüm doğrusu. Burayı, burası yapan tanıdığım insanlar benim için. :) Mangalarda ben de çoğunu e-kitap olarak alıp okumuştum, Salıncak. :D malum dolar *iç geçirir*...
      Yinede okurken eğlenmiştim. Hatta bazılarını iyiki e kitap olarak almışım. yoksa karakteri gördükçe sövüp dururdum demiştim -ki onlarında listesini yapmayı planlıyorum. görürsün.-

      Sil
  9. Öncelikle vakit ayırıp yaptığın için çok teşekkürler Riv :'))
    119 animeyi görünce tam "Ooo Riv ne izlemişsin maşallah" diyecektim ki bir sonraki cümleni okumak buna engel oldu. Gerçi şimdi de demiş gibi oldum ama neyse...
    Anime izlediğimde çoook severek izliyorum ama başlaması hep zor oluyor. Neden bilmiyorum acaba seçenek çok olduğu için mi?
    Occultic; Nine ilginç geldi. Bölüm sayısı da 12ymiş ne güzel. 2017 izlenecekler listeme eklendi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim ki bak! Çünkü sen her seferinde harika diziler buluyorsun ve keyifle seyrediyorum. Listede ilgini çekebilecek bir seri bulmana memnun oldum, umarım keyif alarak seyredersin Rin-chan. Yalnız tesadüf o ya, ben şu an senin yazını okuyup yanıt yazarken seri finalini yeni verdi ve birazdan finalini seyredeceğim ben de. :)

      Sil
  10. Meydan okumalarla ilgili sorum olacak demiştim ama yazıyı tekrar okuyunca filmleri online olarak izlediğini anladım. Bu benim yapamadığım bir şey. Blogunda da my anime list'e bir köşe ayırmışsın. Oraya girip bakındım biraz. Heveslenip bir iki çizgi izleyeyim dedim. Mümkün olmadı. Kendi bildiğim yollardan film buldum. Bir tanesi 'Shokugeki no Soma' yemek konulu. Bir diğeri Kaichou Wa Maid Sama!! Bir de 45 dakikalık Koto no ha no niwa 2013... Senin listendeki filmleri aradım ama bulamadım. Yabancı dil bilmemekte fena bu durumlarda. İzleme seçeneğini azaltıyor çünkü.
    Görüşmek üzere ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimelerin bahçesini kesinlikle öneririm, şu kırk beş dakikalık bahsettiğin seriyi. belki ben yanıt verene kadar seyretmisindir bile Zülal. : Kaichou wa maid sama, gayet eğlenceli bir seri. romantizm sevmesem bile, konusuyla beni güldürmüştü. bir erkek lisesi olup, sonradan karma liseye dönüş yapan okulda okuyan bir hanım kızımızı anlatıyor. Shokugeki no Souma'yı ise izlemedim. Bu benim biraz türünde ecchi etiketi bulunan serileri seyretmemeden mütevellit. ^^ Ama çevremde izleyen arkadaşlar sevdiklerini, hatta mangadan devam ettiklerini söylemişlerdi. :)
      Benim myanimelist'ime gelecek olursak. Tıpkı kitap listesi gibi bir derleme. Siteye kayıt olan herkes buradan kendi profili üzerinden seyrettiği serileri güncel olarak listesine ekleyip kaçıncı bölümde olduğunu takip edeceği, yahut seri ile ilgili yeni sezon haberlerini öğrenebileceği bir int. platformu. Onine olarak türkanime sitesinden türkçe altyazılı serileri takip edebilirsin. Neredeyse benim listemde yer alan, yahut senin gözüne kestirdiğin her serinin mevcut olduğunu söyleyebilirim.
      Umarım yardımcı olabilmişimdir. ^^

      Sil
    2. 45 dakikalık animeyi tatlı saatleri yakaladığımda izleyeceğim River, Seri olduğunu bilmiyordum. Diğer bölümlere bakmam gerekecek bu durumda...
      Online izlenen siteye bakıp inceledim. Animelerin süreleri kısa olduğu için ilaç niyetine seyredebilirim. Turkanimeyi yıldızlı sitelerime ekledim, cebimde dursun vakti gelince kullanacağım. ;)
      Rehber tarzındaki yorumların için çok teşekkür ediyorum River, ziyadesiyle yardımı oldu :)

      Sil
  11. Merhaba,

    Bloğunuzdan para kazanmaya ve bütçenize katkıda bulunmaya ne dersiniz ?

    Bugün itibari ile satış rekoru kıran Kitabımız "İnstaKitap" İnstagram'da Butik Açmak, Satış Yapmak ve Fenomen olmak Kitabımızı satış ortaklığı sistemine açtık.

    Siz de sadece link paylaşıp satış yapabileceksiniz.

    Satış başı 30 TL Komisyon, Ödemeler otomatik hesabınıza yatıyor. Sitemize yönlendirilen 100 başarılı trafikten 1 satış elde ediliyor. Yönlendirdiğiniz ziyaretçilerin satış yapıp yapmadığını, kazancınızı v.s. panelinizden anlık görebiliyorsunuz.

    Aşağıdaki sitemizde ayrıntılı olarak adım adım anlattık. İnceleyin takıldığınız her konuyu sorabilirsiniz.

    Ayrıntılı Reklam Bannerları ve Kitap Görselleri ve nasıl satış ortağı olabileceğiniz konusu aşağıdaki linkte mevcut.

    http://instakitap.com/affiliate/

    Takıldığınız bir yer olursa mail ile sorabilirsiniz.

    Saygılar

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım : Merve Canbaz